Deze occasion is verkocht!

Deze Mercedes-Benz SLK-klasse 200 Kompressor is inmiddels verkocht.

Gelukkig hebben we nog diverse andere leuke occasions die misschien uw interesse kunnen wekken.

Kijk snel bij onze overige occasions!

Verkocht
Geplaatst op 21-05-2019 Gewijzigd op 09-09-2019 Aantal x bekeken 2820x
  • Bouwjaar2004
  • Kmstand141.101 km
  • KleurZilver Grijs metallic
  • Gewicht1290 kg
  • Vermogen163pk | 240Nm
  • BrandstofBenzine
  • TransmissieGeschakeld
  • Versnellingen5
  • Motorinhoud1796 cc
  • Apk tot10-2019
  • OnderhoudsboekjeJa
  • Geïmporteerd?Ja, 2013
  • CarrosserievormCabriolet
  • Aantal deuren2
  • Max. zitplaatsen2
  • BTW/Marge Marge
  • Kenteken5-SHH-77 Opzoeken RDW
    Opzoeken Autoweek
Dit voertuig least u vanaf € per maand.

Interieur

  • Buitenspiegels verwarmbaar
  • Telefoonvoorbereiding

Veiligheid

  • Alarmsysteem
  • ESP
  • Electronic Stability Program

Beschrijving Mercedes-Benz SLK-klasse 200 Kompressor 2004

Het roadster tijdperk begon bij de SLK
De eerste Mercedes-Benz SLK (fabriekscode: R170, dat vierkantere vorige model) was een zeer groot commercieel succes. Halverwege de jaren ’90 kwam bijna elk merk met een compacte roadster. Das Haus besloot om met de Mercedes onder de roadsters te komen: de SLK (Sport, Leicht & Kurz). Het Variodak was natuurlijk de grote attractie. Het kan in twee delen opgeklapt worden, waardoor je een cabriolet én coupé in een had. In tegenstelling tot veel (latere) klapdak-cabrio’s was de SLK een perfect geproportioneerde auto. De twee bulten op de motorkap deden denken aan de oer-SL. Er was verder geen lijn te veel of te weinig, maar er was nog een voordeel: de SLK was relatief betaalbaar. Tussen 1996 en 2004 werden er maar liefst 383.222 exemplaren van verkocht.
De SLK reed eigenlijk behoorlijk gelijk aan een C-klasse. Comfortabel en relaxed. Maar sportief, nee. Ook de SLK32 AMG was niet sportief. Verrassend snel: ja. Maar in de bochten was het gewoon geen MX-5. Dat moest anders met de volgende generatie:

Deze generatie.
De opvolger van de R170 moest wel beschikken over fatsoenlijke dynamische capaciteiten. De stijfheid werd verhoogd door gebruik van sterker staal. Dat had zijn uitwerking, want torsiestijfheid nam met bijna 50% toe! Hoe stijver een auto is, hoe beter de wegligging. Bij een ‘slappere’ koets ben je al gauw genoodzaakt om de ophanging zo zacht mogelijk te maken. De nieuwe SLK kreeg ook grotere dimensies. De SLK was langer (dik 7 cm) en had een grotere wielbasis (zo’n 3 cm). Maar de belangrijkste toename zat ‘m in de breedte: iets meer dan 6 cm. Het uiterlijk was veel moderener, vandaag de dag is het nog steeds een mooi strak model om te zien die eigenlijk nog helemaal niet verouderd is, tijdloos!

In topconditie.
Deze SLK is in een supe nette staat. Hij is altijd keurig in onderhoud bij de Mercedes-Benz dealer waarvan alle facturen zijn bewaard in een map. Uiteraard zijn alle boekjes compleet en aanwezig.


Benieuwd naar deze geweldige Roadster? Kom hem bij ons bewonderen!
Tot ziens, bij Garage Caspers

Wijzigingen voorbehouden. Wij stellen ons niet aansprakelijk voor drukfouten en vergissingen. Om teleurstelling te voorkomen en/of uw enthousiasme te verhogen adviseren wij u om de auto van te voren (op afspraak) te komen bezichtigen in onze showroom of werkplaats.

Deel deze Mercedes-Benz SLK-klasse 200 Kompressor uit 2004 met anderen

Stuur door naar een vriend of vriendin...

Anti-spam code:
verification code