- Bouwjaar1976
- Kmstand241.468 km
- KleurGrijs
- Gewicht1196 kg
- Vermogen200 pk
- BrandstofBenzine
- TransmissieHandgeschakeld
- Versnellingen5
- Motorinhoud2993 cc
- OnderhoudsboekjeNee
- Geïmporteerd?Ja
- CarrosserievormCoupé
- Aantal deuren2
- Max. zitplaatsen2
- Kenteken92-YD-59
Opzoeken RDW
Opzoeken Autoweek
Exterieur
- Minilite velgen
- Spatbordverbreding
- 4 Verstralers (mistlampen)
- Rally spatlappen
- Verhoging bodemvrijheid
Interieur
- Corbeau racestoelen
- Sparco 4 punts racegordels
- Sparco sportstuur met 12 uur markering
- Monilite Terra trip/snelheidsmeter
- Aluminium vloerplaten
Veiligheid
- Sneeuwbanden
- Veerpootbrug voorzijde
- Targa dak
- Motorbeschermingsplaat
- Snel sluiting motorkap
Even langs komen? Maak een afspraak!
Deze auto komen bezichtigen? U bent van harte welkom! Om teleurstellingen te voorkomen vragen wij u wel een afspraak te maken. In verband met drukte is er namelijk niet op elk moment iemand aanwezig om u te woord te kunnen staan. Maak een afspraak via het contactformulier of neem contact op via info@garagecaspers.nl / 050-3080000.Beschrijving Porsche 911 3.0 Rally 1976
Altijd al eens de behoefte gehad om vol gas in een klassieke Porsche door modder, zand en sneeuw te scheuren? Het kan met deze stoere rally geprepareerde 911.
Informatie
Deze 911 van 1976 is niet voor de Porsche purist want echt origineel of matching numbers is hij niet meer. Dit exemplaar is namelijk speciaal gemodificeerd om rally’s mee te kunnen rijden. Waar het met een originele 911 zonde is om hem dwars over een zandpad te gooien kan dat prima met deze. Helemaal uniek is het idee natuurlijk niet, Porsche had zelf ook rally versies van de 911 als Safari model om met de Dakar mee te kunnen doen. Wat dat betreft is dit een leuke en betaalbare hommage. Een hommage met Nederlands kenteken en APK tot mei 2024.
Rally build
Om de 911 geschikt te maken voor onverharde wegen zijn er een aantal aanpassingen gedaan. Het meest opvallende is de toegenomen bodemvrijheid, 4 extra verstralers, rally spatlappen, bodembescherming en wielkast-verbreding. Functionele aanpassingen die de auto daarnaast een stoer uiterlijk meegeven.
Interieur
In het interieur gaat het rally thema verder met Corbeau racestoelen voorzien van 4 punts Sparco gordels, Sparco sportstuur met 12 uur markering en Monolite Terra-trip/snelheidsmeter.
Technisch
Oorspronkelijk lag er een 2.7 liter boxer motor achterin de Porsche. Deze is vervangen voor een krachtiger 3.0 liter exemplaar met een vermogen van zo’n 200 pk. Meer dan voldoende om veel plezier mee te beleven want de auto weegt maar 1196 kg. Om te rijden is het puur oldschool Porsche; geen ABS, geen traction control, geen stuurbekrachtiging en geen PDK automaat... Zelf roeren met de versnellingspook en de auto onder controle proberen te houden is wat deze classic 911 juist zo leuk maakt.
Ijsdriften
Afgelopen winter hebben wij deze 911 meegehad voor het ijsdriften in Zweden. Een meerdaags evenement wat Caspers in samenwerking met TT Raceworld jaarlijks organiseert. Daar bleek de 911 zich zeer goed op glad ijs te begeven. Komende winter organiseren wij weer dit evenement onder andere met deze Porsche (indien hij dan nog beschikbaar is natuurlijk). Aanmelden kan nog, houd daarvoor onze website in de gaten!
Geïnteresseerd in deze bijzondere 911?
Neem dan gerust contact op voor meer informatie. Of plan een afspraak voor bezichtiging.
Graag tot ziens bij Caspers!
Deze prijs betreft een scherpe meeneem prijs. Extra service waaronder garantie mogelijk tegen meerprijs.
Deel deze Porsche 911 3.0 Rally uit 1976 met anderen
Stuur door naar een vriend of vriendin...
...of deel via social media