Geplaatst op 09-11-2020 Gewijzigd op 24-11-2020 Aantal x bekeken 935x
  • Bouwjaar2008
  • Kmstand27.000 km
  • KleurOranje
  • Gewicht1350 kg
  • Vermogen415 pk | 405 Nm
  • BrandstofBenzine
  • TransmissieHandgeschakeld
  • Uitstoot307 g/km
  • Versnellingen6
  • Motorinhoud3600 cc
  • Apk totNieuw bij aflevering
  • OnderhoudsboekjeJa
  • Geïmporteerd?Ja, in 2019
  • CarrosserievormCoupé
  • Aantal deuren2
  • Max. zitplaatsen2
  • Cataloguswaarde€ 216.309
  • KentekenG-823-KT Opzoeken RDW
    Opzoeken Autoweek

Exterieur

  • Oranje lak
  • Bi-xenon koplampen
  • 19 inch GT3 wielen 
  • GT3 RS Aerokit

Interieur

  • Zwarte rolkooi
  • Sport Chrono pakket
  • Deel middenconsole in exterieurkleur
  • Lichtgewicht kuipstoelen
  • Alcantara GT3 sportstuur
  • Alcantara hemelbekleding
  • Handgeschakelde versnellingsbak
  • Climate control

Veiligheid

  • Keramische remschijven
  • Sperdifferentieel
  • Koplampsproeiers
  • PASM elektronische demper regeling
  • 6 punts gordels

Comfort

  • Boordcomputer
  • Radio-CD speler
  • Sleutelherkenning met custom instelbaarheid
Korte video over deze Porsche 911 GT3 RS

Beschrijving Porsche 911 GT3 RS 2008

Nieuw binnen: de asfaltverslindende Porsche 911 GT3 RS
Een 911 waarbij alles draait om snelheid, prestaties en ultiem rijplezier.

Informatie
Deze Porsche 911 GT3 RS komt uit 2008 en heeft nog maar 27.000 km gereden. Er is duidelijk goed gezorgd voor deze GT3 RS en dat zie je er aan af. De GT3 RS van de 997 generatie is ten opzichte van zijn broertjes een stuk serieuzer als het aankomt op prestaties op de weg én het circuit. Dankzij het gebruik van carbon, plastic achterraam en motorkap is het gewicht van een GT3 RS minimaal 30kg lager dan bij de reguliere GT3. Dit model 911 is inmiddels een ware collectorsitem geworden vanwege zijn beperkte oplage en zeldzaam fijne en pure rijeigenschappen.

Rennsport
De 911 GT3 RS wordt gezien als de ultieme versie van de 911. Dat komt omdat bij deze spectaculaire uitvoering alles draait om pure prestaties. Een 911 Turbo is ook snel en heeft meer comfort maar die heeft dan weer niet een atmosferische 3.6 zescilinder boxer motor met een toerenlimiet van 8400 tpm. De beleving die deze 911 bied als je hem door de toeren haalt is ongekend. De GT3 RS heeft in vergelijking met de GT3 een lichter vliegwiel, aangepaste aerodynamica, gewichtsbesparing met het gebruik van carbon en eigen styling dankzij de brede wielkasten van de 911 Turbo en GT3 RS bestickering.

Dé juiste uitvoering
Een 911 GT3 RS is leverbaar in bijzondere kleuren waaronder appeltjes groen en deze knallende oranje kleur. In combinatie met de GT3 RS bestickering, zwarte sportvelgen met grote keramische remmen erachter en een grote carbon spoiler is dit een 911 zoals menig liefhebber ze graag wilt zien. Deze GT3 RS is nog redelijk luxe uitgevoerd met climate control, bi-xenon koplampen en radio-cd speler. Een gedeelte van de middenconsole is uitgevoerd in de oranje exterieur kleur en het fijne sportstuur is bekleed in alcantara voor optimale grip wanneer die het meest nodig is. Zelfs de pook van de handgeschakelde versnellingsbak met 6 versnellingen is bekleed met alcantara. Ook het Sport Chrono pakket is aangevinkt met klokje op het dashboard en instelbare rijmodus. Stevige kuipstoelen zorgen voor een zeer goede zit, ook bij de enorme g-krachten die deze auto kan genereren en anders houden de 6 punts gordels je wel op de juiste plek.

Boxer madness
Het belangrijkste onderdeel van deze Porsche is toch wel de uitermate fijne atmosferische zescilinder boxermotor met 415 pk en 405 Nm koppel. Mede dankzij een lichtgewicht vliegwiel houdt deze motor van toeren maken en zodra je boven de 4100 tpm komt levert de sportuitlaat een geweldig geluid helemaal tot aan de toerenbegrenzer bij 8400 tpm! Binnen no-time zit je op de 100 km/h en als je dapper bent haal je een topsnelheid van wel 310 km/h.

Geavanceerde aerodynamica, een perfect onderstel en die heerlijke motor trakteren de bestuurder elke keer weer op een feestje. Alles van wat er gebeurd in de auto heb je zelf in controle met de PASM elektronische demper regeling plus sportmodus en zodra je weet hoe je ermee moet rijden geeft dat een waanzinnig gevoel.

Deze auto heeft de reputatie van een pure ultieme sportauto en terecht.
Daarom is deze auto een fantastische beleggersobject, maar eigenlijk is hij vooral gemaakt om snoeihard mee te rijden, dat doet hij als de beste.

Kom deze GT3 RS vooral eens bekijken bij Garage Caspers.

Tot ziens!

Wijzigingen voorbehouden. Wij stellen ons niet aansprakelijk voor drukfouten en vergissingen. Om teleurstelling te voorkomen en/of uw enthousiasme te verhogen adviseren wij u om de auto van te voren (op afspraak) te komen bezichtigen in onze showroom of werkplaats.

Deel deze Porsche 911 GT3 RS uit 2008 met anderen

Stuur door naar een vriend of vriendin...

Anti-spam code:
verification code