Deze occasion is verkocht!

Deze Land Rover Discovery V8 is inmiddels verkocht.

Gelukkig hebben we nog diverse andere leuke occasions die misschien uw interesse kunnen wekken.

Kijk snel bij onze overige occasions!

Verkocht
Geplaatst op 16-03-2019 Gewijzigd op 15-06-2019 Aantal x bekeken 595x
  • Bouwjaar1991
  • Kmstand440.267 km
  • NAP
  • KleurWit
  • Gewicht1917 kg
  • Vermogen146 Pk | 261 Nm
  • BrandstofBenzine
  • TransmissieHandgeschakeld
  • Versnellingen5
  • Motorinhoud3528 cc
  • Apk totVerlopen
  • OnderhoudsboekjeNee
  • Geïmporteerd?Nee, origineel Nederlands
  • CarrosserievormSUV/Terreinwagen
  • Aantal deuren5
  • Max. zitplaatsen2
  • KentekenVL-12-BF Opzoeken RDW
    Opzoeken Autoweek
Dit voertuig least u vanaf € per maand.

Exterieur

  • Voorbumper opnieuw gespoten 
  • 16'' Land Rover velgen 

Interieur

  • Radio
  • Buitentemperatuurmeter  
  • 12V aansluiting 
  • Interieurlamp 
  • Zonneklep spiegels

Comfort

  • High/Low gear 

Beschrijving Land Rover Discovery V8 1991

Wij bieden deze 1e generatie Land Rover Discovery V8 Hi-Roof uit 1991 aan.

Land Rover heeft een naam hoog te houden als het aankomt op terreinwagens. Maar ook op de weg staan ze hun mannetje. In beide gevallen en elke situatie moet de Discovery goed zijn; dát had Land Rover voor ogen toen ze de eerste generatie Discovery's maakten. 

Exterieur. 
Het zogeheten 'Box-Design' van de Defender heeft Land Rover zeker laten terug komen bij de Discovery, het design lijkt meer op een gemoderniseerde (toen destijds) Defender, dan een compleet eigen style. Toch zijn er unieke kenmerken te vinden qua design bij de Disco, wat ervoor zorgt dat ondanks het afgeleide design, de Discovery helemaal zijn eigen laan inslaat. Meteen herkent u een Discovery aan de niet symmetrische achterkant, zodat een reservewiel makkelijk kan worden bevestigd. Ook herken je ze aan hoe de achter deur als een echte deur openslaat, niet naar boven, maar opzij, net als een Defender. Met de 3 zijramen en vooral het achterste zijraam valt een Discovery op, in de latere generaties is dat achterste zijraam helemaal doorgetrokken naar boven, bij de eerste is het nog een dubbele. Het uiterlijk straalt kracht en wendbaarheid uit, mede dankzij de forse stootbumper. 

Interieur. 
Als u aan het exterieur nog niet heeft gemerkt dat het om een Discovery gaat, dat zult u dat zeker wel merken aan het interieur! In de Land Rover zit u hoog, het lijkt wel je eigen commandopost waar u opzit. Als bestuurder wordt je omringd door toeters en bellen, van links naar recht, op twee handen zou u ze zeker niet kunnen tellen. Maar toch, met al die knopen, bestaat er een degelijke ergonomie in de auto, alles heeft zijn eigen plaats en is in categorieën ingedeeld, alles wat bij elkaar hoort, zit dat ook. Omdat het een grote auto is en een ruim interieur heeft is er ook genoeg ruimte voor al dit, en zijn het geen priegelige kleine knoppen, maar robuuste grote knoppen. Wat uniek is bij deze Disco, is de bestuurdersstoel; een Recaro bestuurdersstoel. Deze specifieke Discovery, is het 'Hi-Roof' model, wat inhoud dat het dak iets verhoogd is ten opzichte van het normale model, wat alleen voordelen heeft, en vooral een hele grote; een grotere bagageruimte! Deze Land Rover staat op grijskenteken en kan dus 2 mensen vervoeren, maar heeft een immense laad ruimte, waarbij het verhoogde dak een handje aan helpt! 

Rijgedrag. 
Het is natuurlijk een vrij lomp ding zo'n Discovery, en dan heeft 'ie ook nog eens een offroad status hoog te houden. Dat kan nog wel een lastig zijn als je het bekijkt; Een grote auto, die het goed met doen offroad, en onroad, met een V8. Maar Land Rover zou Land Rover niet zijn geweest als ze dit voortreffelijk is gelukt. Wat ze hebben gecreëerd qua rijgedrag is erg netjes gedaan; Een echt werkpaard, waarvoor geen terrein te gek is. Natuurlijk voelt hij als een grote bak aan, maar het is verre van oncomfortabel, de vering is juist lekker zacht geveerd maar wel stug genoeg voor een zware lading en trailer. Deze bolide wordt voortgestuwd door een 3.5 liter V8, die zowel op benzine als LPG loopt. Met zijn 145 Pk en ongeveer 180 Nm koppel drijft hij via de handgeschakelde transmissie de 4 wielen aan. De auto heeft in elke situatie voldoende grip, ook zonder een zware belasting in de grote laadruimte.

Deze auto.
Het gaat hier om een projectauto. De wagen heb ikzelf opgehaald (en zoals de dagteller bewijst) en heb ik er moeiteloos 311 kilometer aan één stuk door mee kunnen rijden. Hij slaat met een beetje moeite aan, maar als hij eenmaal loopt is hij niet meer te stoppen. Tijdens deze trip ben ik hem echt ontzettend gaan waarderen en heb ik echt genoten van het 8-cilinder geluid!
Zo links en rechts heeft hij wel wat plekken, maar hij is zeker niet gaar: Een leuke basis om op te knappen naar originele staat of om er zelf een leuke draai aan te geven! (De V8 ligt er dit keer al in;-) Op de foto's lijkt hij behoorlijk strak in de lak, maar die heeft een goed poetsbeurt nodig!
We hebben eventueel een brug beschikbaar als je hem ook van onder wilt bekijken.

Ben je opzoek naar een Discovery op grijskenteken?! Dan is dit de ideale auto!

Vragen, bezichtiging of een proefrit? Neem dan gerust contact op met Garage Caspers voor de mogelijkheden.

Wijzigingen voorbehouden. Wij stellen ons niet aansprakelijk voor drukfouten en vergissingen. Om teleurstelling te voorkomen en/of uw enthousiasme te verhogen adviseren wij u om de auto van te voren (op afspraak) te komen bezichtigen in onze showroom of werkplaats.

Deel deze Land Rover Discovery V8 uit 1991 met anderen

Stuur door naar een vriend of vriendin...