Deze occasion is verkocht!

Deze Land Rover Discovery 1 3.5 V8 is inmiddels verkocht.

Gelukkig hebben we nog diverse andere leuke occasions die misschien uw interesse kunnen wekken.

Kijk snel bij onze overige occasions!

Verkocht
Geplaatst op 15-06-2019 Gewijzigd op 13-07-2019 Aantal x bekeken 1110x
  • Bouwjaar1983
  • KleurZwart
  • Gewicht1860 kg
  • Vermogen131 Pk | 250 Nm
  • BrandstofBenzine
  • TransmissieAutomaat
  • Motorinhoud3.528 cc
  • Apk tot09-2020
  • OnderhoudsboekjeNee
  • Geïmporteerd?Ja, 2008
  • CarrosserievormTerreinwagen / SUV
  • Aantal deuren3
  • Max. zitplaatsen5
  • Kenteken26-ZP-RB Opzoeken RDW
    Opzoeken Autoweek
Dit voertuig least u vanaf € per maand.

Exterieur

  • 'Side pipes' uitlaat
  • BFGoodrich Mud-Terrain T/A
  • 16"velgen 
  • Stalen voorbumper met lier
  • Lier: Superwinch Tiger Shark 9500 SR 12V
  • Stalen achterbumper
  • Dakdragers
  • Lift kit 

Interieur

  • Elektrische ramen
  • Verwarming 
  • Dakraam 

Veiligheid

  • Elektrische deurvergrendeling 

Comfort

  • Portofoon: Rotel RVC-240
  • Elektrische ramen 

Beschrijving Land Rover Discovery 1 3.5 V8 1983

Wij bieden deze ruige Land Rover Discovery 1st gen. 3.5 V8 uit 1983 aan. 

Land Rover heeft een naam hoog te houden als het aankomt op terreinwagens. Maar ook op de weg staan ze hun mannetje. In beide gevallen en elke situatie moet de Discovery goed zijn; dát had Land Rover voor ogen toen ze de eerste generatie Discovery's maakten. 

Deze Discovery staat op het chassis van een Range Rover uit 1983, waardoor de auto zeer gunstig is in de oldtimerregeling. Het verklaart ook meteen het bouwjaar van 1983, terwijl de 1st gen. Discovery pas in 1989 uitkwam. 

Exterieur. 
Het zogeheten 'Box-Design' van de Defender heeft Land Rover zeker laten terug komen bij de Discovery, het design lijkt meer op een gemoderniseerde (toen destijds) Defender, dan een compleet eigen style. Toch zijn er unieke kenmerken te vinden qua design bij de Disco, wat ervoor zorgt dat ondanks het afgeleide design, de Discovery helemaal zijn eigen laan inslaat. Meteen herkent u een Discovery aan de niet symmetrische achterkant, zodat een reservewiel makkelijk kan worden bevestigd. Ook herken je ze aan hoe de achter deur als een echte deur openslaat, niet naar boven, maar opzij, net als een Defender. Met de 3 zijramen en vooral het achterste zijraam valt een Discovery op, in de latere generaties is dat achterste zijraam helemaal doorgetrokken naar boven, bij de eerste is het nog een dubbele. Het uiterlijk straalt kracht en wendbaarheid uit, mede dankzij de forse stootbumper die erop zijn gezet; voorop zit nu een stalen bumper met een elektronische lier en achter zit ook een stalen bumper. Ook heeft deze uniek Discovery een lift kit met daaronder functionele modderbanden. Waar een standaard Disco misschien een beetje suf is, is deze robuust en straalt kracht uit!

Interieur. 
Als u aan het exterieur nog niet heeft gemerkt dat het om een Discovery gaat, dat zult u dat zeker wel merken aan het interieur! In de Land Rover zit u hoog, het lijkt wel je eigen commandopost waar u opzit (zeker met de lift kit en grotere banden). Als bestuurder wordt je omringd door toeters en bellen, van links naar recht, op twee handen zou u ze zeker niet kunnen tellen. Maar toch, met al die knopen, bestaat er een degelijke ergonomie in de auto, alles heeft zijn eigen plaats en is in categorieën ingedeeld, alles wat bij elkaar hoort, zit dat ook. Omdat het een grote auto is en een ruim interieur heeft is er ook genoeg ruimte voor al dit, en zijn het geen priegelige kleine knoppen, maar robuuste grote knoppen. Wat uniek is bij deze Disco, is de bestuurdersstoel; een portofoon op het dashboard. Deze specifieke Discovery, is het 'Hi-Roof' model, wat inhoud dat het dak iets verhoogd is ten opzichte van het normale model, wat alleen voordelen heeft, en vooral een hele grote; een grotere bagageruimte! Deze Land Rover staat op geel kenteken en kan dus 5 mensen vervoeren, maar heeft een immense laad ruimte, waarbij het verhoogde dak een handje bij helpt! 

Rijgedrag. 
Het is natuurlijk een vrij lomp ding zo'n Discovery, en dan heeft 'ie ook nog eens een offroad status hoog te houden. Dat kan nog wel een lastig zijn als je het bekijkt; Een grote auto, die het goed met doen offroad, en onroad, met een V8. Maar Land Rover zou Land Rover niet zijn geweest als ze dit voortreffelijk is gelukt. Wat ze hebben gecreëerd qua rijgedrag is erg netjes gedaan; Een echt werkpaard, waarvoor geen terrein te gek is. Natuurlijk voelt hij als een grote bak aan, maar het is verre van oncomfortabel, de vering is juist lekker zacht geveerd maar wel stug genoeg voor een zware lading en trailer, maar op de achtergrond hoor je op de verharde weg wel het geruis van de banden. Deze bolide wordt voortgestuwd door een 3.5 liter V8 op benzine. Met zijn 131 Pk en ongeveer 250 Nm koppel drijft hij via de automatisch geschakelde transmissie de 4 wielen aan. De uitlaten zijn vervangen door 'side exhausts' die de auto een leuk V8 geroffel geven! De auto heeft in elke situatie voldoende grip, ook zonder een zware belasting in de grote laadruimte.

Bent u opzoek naar een ruig geprepareerde Discovery?! Dan is dit de ideale auto voor u!

Vragen, bezichtiging of een proefrit? Neem dan gerust contact op met Garage Caspers voor de mogelijkheden.

Wijzigingen voorbehouden. Wij stellen ons niet aansprakelijk voor drukfouten en vergissingen. Om teleurstelling te voorkomen en/of uw enthousiasme te verhogen adviseren wij u om de auto van te voren (op afspraak) te komen bezichtigen in onze showroom of werkplaats.

Deel deze Land Rover Discovery 1 3.5 V8 uit 1983 met anderen

Stuur door naar een vriend of vriendin...