Geplaatst op 21-04-2018 Gewijzigd op 03-04-2019 Aantal x bekeken 2701x
  • Bouwjaar1956
  • Kmstand9.505 mijl
  • KleurGeel
  • Gewicht1640 kg
  • Vermogen460 Pk
  • BrandstofBenzine
  • TransmissieAutomaat
  • Motorinhoud7.500cc Big Block
  • Apk totBij aflevering
  • OnderhoudsboekjeJa
  • Geïmporteerd?Ja, in 2008
  • CarrosserievormPick Up
  • Aantal deuren2
  • Max. zitplaatsen3
  • Kenteken64-VVZ-4 Opzoeken RDW
    Opzoeken Autoweek
Dit voertuig least u vanaf € per maand.

Exterieur

- 15 inch gepolijste American Racing velgen

Interieur

- Airco & Heater van "Vintage Air"
- Stuurbekrachtiging
- Elektrische ramen
- Ruiten getint
- Dolfin Instruments tellers
- Lederen bank
- Lederen/aluminium "Le Carra" stuurwiel
- Retro radio/cd 
- 12V kabelboom
- Custom made vloertapijt
- Bullet aluminium gepolijste stuurkolom van Ididit

Beschrijving Ford F100 pick up 1956

Deze prachtige Ford is in 2006 geheel body-off gerestaureerd in New Jersey (USA) en in 2008 naar Nederland geïmporteerd en op kenteken gezet.


Super professioneel aangepakt: verstevigd
De F100 is geheel gedemonteerd tot aan het laatste boutje en moertje. Het onderstel is geheel kaal gehaald en op diverse plaatsen geboxed (verstevigd). Dit was noodzakelijk omdat de wagen anders binnen de kortste keer krom zou trekken door het enorme vermogen. Vervolgens is het geheel gespoten en in de epoxy lak gezet. Daarna is hij helemaal opnieuw gespoten in de gele kleur.

Laadbak
Er is een nieuwe houten laadbak vloer met RVS strips ingekomen, voorzien van RVS bouten, sluitringen en moeren.

Motor
Onder de motorkap zit een nieuwe Jasper 460 Big Block V8 met een gepolijst Edelbrock spruitstuk voorzien van een 4 barrelcarburateurs met open X stream en K&N filter en Edelbrock gepolijste kleppendeksels. Voorzien van een Mallory elektronische ontsteking met Ford Racing 9mm bougiekabels.
Ook is de auto voorzien van Sanderson headers (uitlaatspruitstukken) met op maat gemaakte 3 inch rvs uitlaatsysteem voorzien van 2 Flowmasters ''45 Series'' middendempers met crossovers en rvs sidepipes. De auto heeft 9 Inch Ford cardan met Detroit 3.00 sperdifferentieel.
Onder de laadvloer zit een custom made 18 Gallon (68 liter) benzine tank.
Een extra grote en "dikke" gepolijste radiateur is geplaatst en noodzakelijk om deze monsterlijke opbouw op de juiste temperatuur te houden.
Deze opbouw is goed voor ruim 460 pk en dat zonder turbo's of superchargers!!
Alle aanbouwdelen onder de motorkap zijn gepolijst of verchroomd.


Interieur
Het interieur is geheel vernieuwd, zitbank en zijpanelen zijn bekleed met beige leder en de auto heeft een nieuw custom made vloertapijt.
Alle dashbordmeters zijn vervangen door een set van Dolfin Instruments.
Nieuwe half lederen/aluminium "Le Carra" stuurwiel op een bullet aluminium gepolijste stuurkolom van Ididit. Nieuwe moderne Airco & Heater van "Vintage Air"
Een retro radio/cd speler is iets wat natuurlijk niet mag ontbreken!Elektrische getinte ramen en centrale deurvergrendeling met afstandsbediening.
Het elektrisch systeem is voorzien van geheel nieuwe draadboom en is geupgrade naar 12 Volt waardoor een telefoon gewoon op te laden is.

De auto is voorzien van 15 inch gepolijste American Racing velgen wat super mooi oogt onder deze auto.


Restauratie gedocumenteerd
Van de restauratie en tuning zijn de aankoopnota's inzichtelijk. We hebben de hele restauratie in een map bewaard, alle rekeningen van alle onderdelen met onderdeelnummers kunnen we laten zien.


De auto is zeer professioneel en fraai gerestaureerd en dit heeft totaal meer dan $100.000 gekost.


Deze auto valt in de categorie Restomod / Streetrod.
Sinds de restauratie heeft de auto slechts 9.000 mijl (+/- 14.500 km) gereden en heeft tussendoor nog het nodige onderhoud en kleine reparaties gehad om de auto in perfecte staat te laten verkeren. De auto heeft altijd verwarmd binnen gestaan en is alleen voor droge plezier ritjes gebruikt. Meer poetsen dan rijden dus.


Vragen, bezichtiging of een proefrit? Neem dan gerust contact op.

Wijzigingen voorbehouden. Wij stellen ons niet aansprakelijk voor drukfouten en vergissingen. Om teleurstelling te voorkomen en/of uw enthousiasme te verhogen adviseren wij u om de auto van te voren (op afspraak) te komen bezichtigen in onze showroom of werkplaats.

Deel deze Ford F100 pick up uit 1956 met anderen

Stuur door naar een vriend of vriendin...