Geplaatst op 08-10-2022 Gewijzigd op 08-11-2022 Aantal x bekeken 753x
  • Bouwjaar2010
  • KleurWit
  • Gewicht1300 kg
  • Vermogen263,5 pk / 466,2 Nm
  • BrandstofDiesel
  • TransmissieHandgeschakeld
  • Versnellingen6
  • Motorinhoud1995 cc
  • OnderhoudsboekjeNee
  • Geïmporteerd?Nee
  • CarrosserievormHatchback
  • Aantal deuren3
  • Max. zitplaatsen2
  • BTW/Marge Marge
  • Kentekenn.v.t. Opzoeken RDW
    Opzoeken Autoweek
Dit voertuig least u vanaf € per maand.

Exterieur

  • M Bumper pakket
  • Kunststof motorkap met snelsluiting
  • Rota Wheels met Toyo R888 banden
  • FIA Regenlicht achter
  • Luchthapper op het dak

Interieur

  • Sabelt GT140 Racestoel
  • Schrott 6 punts gordels 
  • Digitaal instrumentencluster

Veiligheid

  • Versterke veerpoottorens
  • AP Racing remklauwen
  • Pagid Endurance remblokken
  • Oliekoeler
  • Brandblusser

Comfort

  • Intrax instelbare schokdempers
  • Instelbare veerpoten
  • Vergrootte FIA opbouw dieseltank
  • Pompinstallatie voor leegpompen tank

Beschrijving BMW E81 123D Twin Turbo 2010

Gave endurance racer met een krachtige diesel motor en vele upgrades.

De BMW 123D is een lekker sturende auto met een pittige motor onder de kap. Een goede basis voor een snelle circuit auto. Dat blijkt ook wel uit het feit dat BMW zelf dit model leverde in CUP specificatie, echter was dat een 120D. Deze 123D heeft iets meer vermogen en is daardoor nog net iets leuker. Het betreft hier een volledig circuit geprepareerde auto met een hoop upgrades, specifiek gebouwd voor de Diesel Endurance Cup.

Zoals je mag verwachten van een serieuze raceauto is hij volledig ontdaan van al het overbodig gewicht. Het interieur is gestript en voorzien van een professionele rolkooi, twee Sabelt racestoelen met Schrott 6 punts gordels, racecomputer en een losse opbouw dieseltank achterin.

Technisch is er een hoop veranderd. Zo beschikt de 123D onder andere over Intrax verstelbare dempers, verstevigde veerpootbrug, een oliekoeler, Rota Wheels met Toyo R888 banden en een verbeterd remsysteem met pagid endurance raceblokken.

Met een ECU tune is ook het vermogen van de 123D toegenomen. Standaard is de BMW bi-turbo diesel goed voor zo’n 204 pk. Nu produceert deze motor ruim 260 pk en 466 Nm koppel.

Om het plaatje compleet te maken is de auto optisch ook wat dikker gemaakt met een M-pakket. De voorbumper en spatborden zijn afkomstig van de 1M.

Al met al een gave endurance racer die klaar staat om het circuit op te gaan.

Geïnteresseerd?
Bij vragen neem gerust contact op voor meer informatie.
Of plan een afspraak voor bezichtiging.

Graag tot ziens bij Caspers!

Wijzigingen voorbehouden. Wij stellen ons niet aansprakelijk voor drukfouten en vergissingen. Om teleurstelling te voorkomen en/of uw enthousiasme te verhogen adviseren wij u om de auto van te voren (op afspraak) te komen bezichtigen in onze showroom of werkplaats.

Deel deze BMW E81 123D Twin Turbo uit 2010 met anderen

Stuur door naar een vriend of vriendin...

Anti-spam code:
verification code