achtergrondafbeelding voor occasion Porsche 964 RS Club Sport Trim uit 1989
left arrow icon Terug naar overzicht

Porsche
964 RS Club Sport Trim Benzine

Verkocht

Deze auto is verkocht!

Deze Porsche 964 RS Club Sport Trim is inmiddels verkocht. Gelukkig hebben we nog genoeg andere leuke auto's in onze collectie!

Misschien dat de hier getoonde alter­na­tie­ven ook inte­res­sant voor je zijn?

En we hebben nog veel meer! Bekijk ook eens de overige 87 occasions in onze collectie.

Bekijk collectie right arrow icon
hoofdafbeelding voor Porsche 911 3.8 Carrera 4S uit 2007
Youngtimer

Porsche 911 3.8 Carrera 4S

2007 | 142.320 km

hoofdafbeelding voor Porsche Cayenne e-Hybrid uit 2019
Hybride met 462 pk

Porsche Cayenne e-Hybrid

2019 | 77.400 km

Specificaties Porsche 964 RS Club Sport Trim Basis

Bouwjaar 1989

Vermogen 184 kW (250 pk)

Transmissie Handgeschakeld

Brandstof Benzine

Kleur Blauw metallic

Gewicht 1250kg

Carrosserievorm Coupe

Aantal deuren 2

Max. zitplaatsen 2

Geïmporteerd? Nee

Versnellingen 5

Motorinhoud 3600 cc

Beschrijving Het verhaal achter deze auto

Wij hebben nog veel meer raceauto's te koop, neem een kijkje zou ik zeggen! https://casperstrack.nl/raceautos-te-koop

911 RS
De 964 RS is er gekomen in januari 1992 en er zijn uiteindelijk 2447 exemplaren van aan de man gebracht (de Cup versies niet meegerekend)...zowat alle RS'jes zijn gebouwd in datzelfde 1992, al zijn er ook nog vele pas in 1993 ingeschreven.
De 964 RS werd van bij aanvang met enthousiasme verwelkomd...het was immers van 1973 geleden (met de Carrera RS 2.7) dat er nog eens een uiterst sportieve variant was uitgekomen. Oké, er was in 1989 wel de Carrera 3.2 Club Sport op de markt verschenen, maar die werd nooit voor "vol" aanzien omwille van niet ver genoeg doorgedreven veranderingen t.o.v. de standaard Carrera 3.2.
Het Porsche publiek zat dus vol ongeduld te wachten op de opvolger van de Carrera 2.7 RS.
Nu, 15 jaar later geniet de 964 RS nog steeds veel aanzien in Porsche middens.. terwijl de oer-RS uit '73 te waardevol en te zeldzaam is geworden om te gebruiken, is er nog steeds een horde Porschisten die zich in de vorm van de 964 RS uitleeft op circuits over heel West-Europa. Ook al wordt deze harde kern elk jaar kleiner en duiken ze meer en meer op in privé-collecties, toch zitten z'n prestaties nog vers genoeg in het geheugen om 'm als vaste waarde te laten terugkeren in zowat ieder Porschist z'n verlanglijstje.

Aan reclame heeft het dit model niet gemankeerd...de Porsche Carrra Cup genoot begin jaren '90 hoogdagen als voorprogramma van de Formule1 (anekdote: Mika Hakkinen zette in 1991 in Monaco alle vaste Cup piloten een hak door met 2 vingers in de neus pole en overwinning weg te kapen in de guest-car)
Gedurende de productiejaren van de 964 RS, zijn er maar liefst 6 verschillende uitvoeringen op de markt verschenen...uiteraard zijn deze allemaal gebaseerd op de reguliere 964 Carrera 2 (3600cc, 250pk).


Deze 964
Hij is gebaseerd op de RS Clubsport.
De "gewone" 964 RS (door de Britten aangeduid als L/W => Lightweight) is de meest bekende variant en de populairste.. er zijn er ook de meeste van geproduceerd: 1204 exemplaren.
De RS is al een hetfige machine maar de Clubsport is al helemaal hardcore: geen tapijt maar een blote kas (natuurlijk ivm gewichtsbesparing) en nog een volledig gelaste kooi.
Wat uiteraard niet mag ontbreken zijn de typerende RS stoelen in lekker jaren 90 kleurstelling.

Het rijgenot komt zeer dicht bij een echte RS met zijn heerlijk rouwe brul en strakke weggedrag! Maar dan gelukkig zonder de zeer hoge aanschafprijs!
De wagen is volledig uit elkaar geweest waarbij de lightweight Crmo24 Gelaste rolkooi geplaatst, vervolgens is de wagen gespoten in de kleur Horizontblau (1991 t/m 1993 geleverde kleur, een rariteit!) en weer opgebouwd.

Wij bieden in opdracht van onze klant aan deze recent opgebouwde Porsche 964 RS trim trackday of potentiële competitie circuit race auto aan.


Deze auto heeft als plus punten:

- Zonder schuifdak, (dit scheelt 5 cm hoofdruimte voor in de auto)
- FIA gecertificeerde gelast kooi
- 2 RECARO Porsche RS kuipstoelen
- RS deurpanelen
- Van buiten en binnen opnieuw gespoten
- 993 ruitenwissers
- Bilstein B16 PSS10 onderstel
- 964 CUP tank

Ik heb interesse Wordt de nieuwe eigenaar

Deze auto bezichtigen? Je bent van harte welkom!

Om teleurstellingen te voorkomen vragen wij je wel een afspraak te maken. Zo weet je zeker dat de auto aan­wezig is en er iemand is om je te woord te kunnen staan. Maak een afspraak via dit contact­formulier, of neem contact op via 050 308 0000 of info@caspers­collectie.nl.

Proefrit maken of meer informatie over deze Porsche? Maak een afspraak via onderstaand formulier! De koffie staat klaar.

Ik wil:

user icon
Voer je naam in s.v.p.
mobile phone icon
Voer een geldig telefoonnummer in
envelope icon
Voer een geldig e-mailadres in
envelope icon
Geef een bericht op van minimaal 10 tekens

Showroom

De Caspers Collectie
Burg. J.G. Legroweg 108
9761 TD Eelde (Groningen)

Route plannen

Contact

Telefoon: 050 308 0000
WhatsApp: 050 308 0000
E-mail: info@caspers­collectie.nl

Openingstijden

Maandag:
Gesloten
Dinsdag:
08:00 - 17:00
Woensdag:
08:00 - 17:00
Donderdag:
08:00 - 17:00
Vrijdag:
08:00 - 17:00
Zaterdag:
09:00 - 13:00
Zondag:
Gesloten
Foto porsche Foto Porsche

Caspers & Porsche Onze band met het merk

Sinds de oprichting in 1931 heeft Porsche zich ontpopt als het summum van Duitse ingenieurs­kunst. Elke auto staat voor een combi­natie van luxe, kracht en precisie. De Caspers Collectie is een specialist op het gebied van dit presti­gieuze automerk. Met een passie voor de dyna­miek en de esthe­tiek van Porsche, streven wij ernaar om onze klanten te voorzien van de ultieme rijbeleving.

Of het nu gaat om de razend­snelle 911 of de veel­zijdige Cayenne, Porsche's lijn van voer­tuigen biedt onmis­kenbaar rijgenot en inno­va­tieve techno­lo­gieën. Bij de Caspers Collectie worden enthou­siaste­lingen bijgestaan door ons deskun­dige team, dat met kennis van zaken en oprechte passie hen helpt bij de zoektocht naar hun droom Porsche.

plus icon Bekijk onze Porsches

Hoofdmenu