Deze occasion is verkocht!

Deze Land-Rover Range Rover is inmiddels verkocht.

Gelukkig hebben we nog diverse andere leuke occasions die misschien uw interesse kunnen wekken.
Kijk snel bij onze overige occasions!

Verkocht
Geplaatst op 12-05-2015 Gewijzigd op 26-09-2015 Aantal x bekeken 2211x
  • Bouwjaar1980
  • KleurGrijs metallic
  • Gewicht1872 kg kg
  • BrandstofLPG
  • TransmissieAutomaat
  • CarrosserievormSUV
  • Aantal deuren3
  • Max. zitplaatsen5
  • BTW/MargeMarge
Deze auto least u vanaf € per maand.

Beschrijving Land-Rover Range Rover 1980

Project reeds weer in opbouwende fase, te koop wegens overtallig wegens een nieuwe auto van het werk naast 2 andere klassiekers.

Kort om de schuur is vol.

Motor en automaat reeds gereviceerd, koets body of strak gemaakt en gespoten

Range Rover Classic, 3-deurs, 1980

  • Bijzonderheden:
  • Linksgestuurd
  • Origineel af-fabriek Mk2 interieur
  • Twee LPG-ringtanks (onderbouw en staand), vrijwel geen verlies aan laadruimte
  • Extra 60 liter benzinetank onderbouw
  • 1 inch verhoogd met Old Man Emu
  • Discovery 1 velgen
  • Goede BF Goodridge AT banden (all season)
  • Houtafwerking interieur
  • Electrisch kantel-/schuifdak
  • Trekhaak

Onderhoudsstaat

Afgelopen jaren onderhouden door ervaren monteurs met liefde en kennis voor/van Range Rovers.

Veel onderdelen vervangen en/of gereviseerd, O.a.:

  • Gereviseerde motor
  • Gereviseerde tussenbak
  • Gereviseerde automaatbak
  • Nieuwe verlichting rondom met heldere halogeen koplampen
  • Koets is volledig gespoten (aluminium)
  • Hemel is opnieuw bekleed

Zaken zoals verlichting, dashboardmeters, ruitenwissers en claxon werken allemaal.

Deze Range Rover Classic in de begeerde 2-deurs uitvoering is door de huidige eigenaar gebruikt als serviceauto tijdens tourrallies in Europa en heeft daarbij enkele Bentley’s en Jaguar’s terug mogen slepen naar de geciviliseerde wereld, vaak niet verder dan een enkele tientallen meters. Dan was het asfalt weer bereikt en de sterke V8 had daar uiteraard geen enkel probleem mee. Juist vanwege de wat grotere afstanden en het doel van de auto is nooit op onderhoud bezuinigd. Enkele tijd terug is besloten om de auto te restaureren, maar meer auto’s smeekten om aandacht en is de restauratie stil komen te liggen. De auto, stalen chassic is keihard en hoefden alleen de buitenste dorpels voor vervangen te worden. De koets is gespoten in Jaguar’s Cashmere Gold; een relatief nieuwe kleur die een mix vormt van ‘gunmetal grey’ met een vleugje ‘champagne’. En dan in een heel fijne korrel. Kortom – een chique uitvoering die het met een middelbruin interieur heel goed doet voor de ingang van het theater, maar ook als daily driver op de A28.

De twee LPG tanks, samen 130l netto, geven deze vriendeljke reus een grote reikwijdte. Als ‘noodtank’ is een custom 60 liter tank aangebracht. Vanaf het dashboard kan worden geschakeld tussen de twee LPG-tanks en tussen LPG-Euro95. Kortom: een soepel en comfortable sturende Range Rover. Hij moet worden afgebouwd, maar alle onderdelen zijn (grotendeels gelabeld) aanwezig. Daarnaast zijn extra (zeldzamer wordende) voorschermen en nieuwe mistlampen aanwezig, een extra lederen achterbank, een Mk2 leren stuurwiel en een Parrot carkit. Het enige dat echt vervangen zou moeten worden is het tapijt op de vloer.

Range Rover Classic

De Range Rover Classic is de eerste generatie Range Rover geproduceerd door Land Rover en als model geïntroduceerd in 1970. De productie is gestopt in 1996. De tweede generatie Range Rover staat bekend als de P38A en de huidige generatie is bekend als gewoonweg "de nieuwe Range Rover".

Deze eerste Range Rover was voorzien van een 135 pk (101 kW) versie van een Rover V8 benzine motor. Deze 3.5 liter (3528 cc)-motor is later vervangen door een 3.9 liter (3947 cc) rond 1990 en een 4.2 liter (4197 cc) rond 1992. Tot en met 1988 waren deze motoren voorzien van een carburateur, daarna van een elektronische injectie.

De Range Rovers, zeker ook de 2-deurs versie, warden ingezet bij de beroemde Camel Trophy’s, waarin mens en machine tot het uiterste werden gedreven in een absurd slijtageslag. En alleen de Land- en Range Rovers bleken opgewassen tegen deze taken.

Ondanks zijn leeftijd is een Range Rover goed op de weg te houden. Er zijn nog volop onderdelen beschikbaar (zowel nieuw, als gebruikt/gereviseerd), waardoor onderhoud relatief goedkoop is. In Nederland zijn daarnaast veel specialisten die kunnen helpen bij het onderhoud.

Het is een terreinauto uit 1980. En voor die tijd al erg comfortaben uitgevoerd. Goede stoelen, een goed onderstel en een sterke motor geven ook nu nog een verrassend rijgedrag. Het is niet een rijdende computer zoals een nieuwe Range Rover, maar na een lange rit stap je toch verrassend kwik uit. Daarnaast zijn er meerdere clubs die het rijden en kennis over deze auto’s graag delen. De auto heeft een elektrisch sunroof wat lekker verkoelend is in de zomer.

Wijzigingen voorbehouden. Wij stellen ons niet aansprakelijk voor drukfouten en vergissingen. Om teleurstelling te voorkomen en/of uw enthousiasme te verhogen adviseren wij u om de auto van te voren (op afspraak) te komen bezichtigen in onze showroom of werkplaats.

Afspraak maken of informatie aanvragen

Wilt u een proefrit maken of meer informatie over deze Land-Rover? Maak een afspraak met Garage Caspers! De koffie staat klaar.

We sturen ongeveer 1x per kwartaal een mailing met nieuwtjes, aanbiedingen en leuke events. Afmelden kan altijd.

Contactgegevens

Garage Caspers
Garage Caspers B.V.
Burg. J.G. Legroweg 94
9761 TD Eelde | Route plannen

Telefoon: 050 308 0000
Fax: 050 308 0045
Noodgevallen: 06 46 28 75 25


E-mail:
Website:

Deel deze Land-Rover Range Rover uit 1980 met anderen

Stuur door naar een vriend of vriendin...